Omschrijving

Lier bouwt verder aan een performant en laagdrempelig systeem voor de opvolging van klachten en meldingen en zet zo actief in op een klantgerichte dienstverlening.

Stand van zaken (indicator)

G

Stand van zaken (toelichting)

Het vooropgestelde resultaat van deze actie kon  opnieuw worden behaald.

In uitvoering van het reglement klachten en meldingen wordt ook in 2023 verder gewerkt aan een degelijke opvolging van klachten en meldingen die de stad bereikten.

Het eerste kwartaal van 2023 ontving de stad: 

  • 91 klachten
  • 982 meldingen 

Het tweede kwartaal van 2023 ging het om:

  • 89 klachten (in totaal zijn dit 180 klachten  voor het eerste semester 2023,  in 2022 was dit een totaal van 157).
  • 1090 meldingen (dit is een stijging met 11% t.o..v. het eerste kwartaal.  De iets rustigere maand april werd ruimschoots gecompenseerd in juni. Verder opvallend nog slechts 1 melding processierupsen dit kwartaal. De voorbije jaren was dit duidelijk meer).

Jaarlijks wordt de rapportage van de klachten verwerkt in een klachtenrapport dat aan de gemeenteraad ter kennisname wordt voorgelegd.

Tijd (indicator)

G

Tijd (toelichting)

Deze actie betreft een continu proces dat in de werking van de organisatie is ingebed.

Status

1 - Gestart

Startdatum

01-01-2020

Einddatum

31-12-2025