Bevoegde schepen
Annemie Goris

Omschrijving

Om gekwalificeerde uitstroom te bevorderen begeleidt Lier leerlingen en scholieren uit Lierse scholen op verschillende vlakken zoals schoolwerk, aanleren sociale vaardigheden en verhogen zelfwaarde.

Stand van zaken (status)

G

Stand van zaken (toelichting)

In het schooljaar 2022 - 2023 zijn volgende cijfers gerealiseerd:

  • PLUS ontving doorheen het schooljaar 237 aanmeldingen in functie van interventie.
  • Van die 237 aanmeldingen, zijn er 200 opgenomen voor effectieve interventie.
    • 173 daarvan waren individuele leerlingbegeleidingen,
    • 20 betroffen klasbegeleidingen,
    • 4 lerarenbegeleidingen,
    • 3 schoolgroepbegeleidingen.

In het schooljaar 23 - 24 heeft PLUS haar werking verder uitgebouwd:

  • PLUS ontving doorheen het schooljaar 191 aanmeldingen in functie van interventie.
  • Van die191 aanmeldingen, zijn er 169 opgenomen voor effectieve interventie.
    • 149 daarvan waren individuele leerlingbegeleidingen,
    • 15 betroffen klasbegeleidingen,
    • 2 lerarenbegeleidingen,
    • 3 schoolgroepbegeleidingen.

Voor het huidige kalenderjaar is er nog geen cijfermateriaal beschikbaar. In de loop van het eerste semester 2025 werd ingezet op een impactmeting van het project. De definitieve resultaten worden verwacht tegen 31.08.2025.

Tijd (status)

G

Tijd (toelichting)

Het aanbod wordt verstrekt zoals gepland.

 

Status

2 - Halverwege

Startdatum

01-01-2020

Einddatum

31-12-2025