01/15/SAP/01/02 Behandeling meldingen en klachten
Omschrijving
Lier bouwt verder aan een performant en laagdrempelig systeem voor de opvolging van klachten en meldingen en zet zo actief in op een klantgerichte dienstverlening.
Stand van zaken (status)
Stand van zaken (toelichting)
In uitvoering van het reglement klachten en meldingen werd verder werk gemaakt van een degelijke opvolging van klachten en meldingen die de stad bereikten.
De eerste helft van 2025 ontving de stad 1.969 meldingen. Meldingen over zwerfkatten, weesfietsen, asbest, milieuhinder, woningkwaliteit, aanvraag rioolnazicht en vraag tot schadevergoeding zitten niet vervat in deze cijfers van de meldingen. Ook meldingen die meermaals binnenkomen worden slechts eenmaal in Ultimo geregistreerd.
In dezelfde periode werden 170 klachten geregistreerd. Het merendeel zijn ontvankelijke klachten. Koploper zijn klachten i.v.m. mobiliteit (31 klachten). Bij de onontvankelijke klachten staan 13 klachten i.v.m. Parkeerbeheer aan de top.
Tijd (status)
Tijd (toelichting)
Deze actie betreft een continu proces dat in de werking van de organisatie is ingebed.