Status
2-Halverwege

Planning
Startdatum: 01-01-2020
Einddatum: 31-12-2020

Om de levendigheid en aantrekkelijkheid van de stad te verhogen, analyseert, organiseert, faciliteert en promoot de stad op maandelijkse basis de detailhandel, horeca & diensten in prioritaire mate in het kernwinkelgebied a.d.h.v. complementaire acties, maatregelen, events, vormingsaanbod & projectwerking.



Toelichting

De stad Lier investeerde in 2020 jaar opnieuw in de ontwikkeling en verspreiding van een vierde editie van het Lierse magazine voor shoppen, proeven & beleven.

De verspreiding werd opnieuw ingepland in november 2020 met het oog op de piekkoopperiode van de eindejaarsfeesten (Sinterklaas, Kerst, nieuwjaar) maar ook met voldoende ‘houdbare’ informatie voor het begin van voorjaar 2021.

Er werden nog diverse events georganiseerd ondanks corona.  Shop, spaar en win actie waaraan 40 handelaars deelnamen, tijdens de zomermaanden werd het winkelgebied opgefleurd met een vlaggenlijn, van 24 november tot en met 18 december voorzag stad Lier in samenwerking met Werkmmaat vzw twee fietskoeriers met cargofietsen voor het leveren van pakketjes van handelaars aan hun klanten.
Voor die ondernemingen werden in totaal 65 pakjes beleverd tijdens de proefperiode.
Er werd in het voorjaar ook verder ingezet op een stadsbrede citymarketing – campagne  waarbij offertes van mediaconsortia werden vergeleken en in onderhandeling werden verfijnd. 
Eind 2020 diende de stad Lier  een aanvraag in bij de federale regering om erkend te worden als toeristisch centrum. 
Door de erkenning als toeristisch centrum worden de handelszaken in het centrum vrijgesteld van de beperking tot 15 afwijkingen wekelijkse rustdag per jaar. Zij mogen dus zonder goedkeuring ook op zondag of op hun wekelijkse rustdag openen. 

--

Kwaliteit

G

Tijd