Kwaliteit
Op vraag van de stad en Igemo werden door Sweco individuele innameplannen opgemaakt met het oog op de toekomstige innamegesprekken.
Ook werd door het CBS beslist de venale waarde voor de grondinnames te verhogen en zo op gelijke hoogte te brengen met de naburige Kesselsesteenweg.
De gesprekken zelf staan momenteel nog on hold, vermits in dit project nog grote onzekerheid bestaat, veroorzaakt door een aantal factoren :
- Tracé Fietsostrade
- Tracé leidingstraat Viersel – Walem (Pidpa)
- Sluiting spoorovergangen Marnixdreef – Bist (Infrabel)
Ondertussen werd op basis van de uitgevoerde Boom Effecten Analyse (BEA) ter plaatse bekeken met studieburo SBilt en team groen op welke manier een aantal bedreigde waardevolle bomen gespaard kunnen blijven tijdens en na de werken. SBilt is gevraagd de tracés van buffergrachten en fietspaden in dit kader aan te passen op hun ontwerp. Aangepast ontwerp wordt verwacht in september.
De planning is o.w.v. bovenstaande onzekere factoren nog erg onduidelijk. Voorlopig staat uitvoering op 2023.