G
Terug
01/02/SAP/02/01 Promoten Lier als attractieve stad voor shoppen, proeven en beleven
Bevoegde schepen
Ilse Lambrechts
Omschrijving
Om de levendigheid en aantrekkelijkheid van de stad te verhogen, analyseert, organiseert, faciliteert en promoot de stad op maandelijkse basis de detailhandel, horeca & diensten in prioritaire mate in het kernwinkelgebied a.d.h.v. complementaire acties, maatregelen, events, vormingsaanbod & projectwerking.
Stand van zaken (indicator)
Stand van zaken (toelichting)
De actie loopt zoals voorzien:
- Volgende kernversterkende acties werden in de eerste 2 kwartalen van 2022 opgezet:
- 01/01/2022 - 15/03/2022: een winterspaaractie met prijzen als de winkelkarkoers, boekentoren en ronde van de tafels.
- 14/02/2022: een valentijnsactie met rozen
- 19 & 20/03/2022: Lier Winkelplezier met collectieve zondagopening en uitdeelactie van versnaperingen in de Antwerpsestraat
- 02/04/2022 - 17/04/2022: Radio 2-Paaszoektocht ism dienst toerisme, met extra inzet van een paashaas op 3 zaterdagen
- 25/06/2022 - 26/06/2022: Summer Kick-off Zomerbraderij met uitstallingen in het kernwinkelgebied, meet & greets met BV's en een uitdeelactie van strandballen Shoppen in Lier
- Er werd extra aandacht besteed aan netheid in de winkelstraat en de banken in de smalle Antwerpsestraat werden vernieuwd i.s.m. het departement Infrastructuur.
- Communicatie: de stad communiceert actief naar verschillende doelgroepen ondernemers:
- De vernieuwde website Shoppen in Lier werd gelanceerd eind mei 2022
- De sociale media (Instagram en Facebook) van Shoppen in Lier worden sinds kwartaal 2 van 2022 actief beheerd door team Ondernemen, met gemiddeld om de 4 dagen een post.
- De hashtag #shoppeninlier wordt sterker gepromoot onder shoppers.
Tijd (indicator)
G
Tijd (toelichting)
De actie verloopt volgens de vooropgestelde timing .