Bevoegde schepen
Sabine Leyzen

Omschrijving

Lier bouwt verder aan een performant en laagdrempelig systeem voor de opvolging van klachten en meldingen en zet zo actief in op een klantgerichte dienstverlening.

Stand van zaken (indicator)

G

Stand van zaken (toelichting)

Het vooropgestelde resultaat van deze actie kon  opnieuw worden behaald.

In uitvoering van het reglement klachten en meldingen werd verder gewerkt aan een degelijke opvolging van klachten en meldingen die de stad bereikten.

Het eerste kwartaal van 2022 ontving de stad: 

  • 83 klachten
  • 1.083 meldingen (dit is een sterke stijging t.o.v. het laatste kwartaal van 2021 met 836 meldingen)

Het tweede kwartaal van 2022 ontving de stad:

  • 76 klachten
  • 995 meldingen (dit is een lichte daling t.o.v. het eerste kwartaal van 2022, te wijten aan een significante daling van het aantal meldingen in de maand april)

Zowel het aantal klachten als het aantal meldingen in het eerste semester 2022 zijn daarmee vergelijkbaar met het eerste semester 2021.

Jaarlijks wordt de rapportage van de klachten verwerkt in een klachtenrapport dat aan de gemeenteraad ter kennisname wordt voorgelegd.

Tijd (indicator)

G

Tijd (toelichting)

Deze actie betreft een continu proces dat in de werking van de organisatie is ingebed.

Status

1-Gestart

Startdatum

01-01-2020

Einddatum

31-12-2025