Bevoegde schepen
Annemie Goris

Omschrijving

Om gekwalificeerde uitstroom te bevorderen begeleidt Lier leerlingen en scholieren uit Lierse scholen op verschillende vlakken zoals schoolwerk, aanleren sociale vaardigheden en verhogen zelfwaarde.

Stand van zaken (indicator)

G

Stand van zaken (toelichting)

De PLUS werking heeft tot doel leerlingen en scholieren enerzijds en scholen anderzijds intensief te ondersteunen in het verminderen van de ongekwalificeerde uitstroom, via individuele begeleiding van jongeren, klasbegeleiding, ondersteuning van leerkrachten(teams).

In het schooljaar 2021-2022 zijn volgende cijfers gerealiseerd:

-PLUS ontving doorheen het schooljaar 211 aanmeldingen in functie van interventie.

-Van die 211 aanmeldingen, zijn er 189 opgenomen voor effectieve interventie.  164 daarvan waren individuele leerlingbegeleidingen, 19 betroffen klasbegeleidingen, 4 lerarenbegeleidingen en 2 schoolgroepbegeleidingen.

-In 48% van de individuele leerlingeninterventies, werd op het einde van het schooljaar een A attest behaald. In de overige situaties, volgden een alternatief traject: B-attest, C-attest, definitieve uitsluiting,...

 

Tijd (indicator)

G

Tijd (toelichting)

Vanaf januari 2022 werd opnieuw ingezet op atelierwerking en groepswerking. Bijkomend wordt er ingezet op weerbaarheidstraining van de jongeren in PLUS.

Het aanbod is verstrekt zoals gepland.

Status

4-Afgerond

Startdatum

01-01-2020

Einddatum

31-12-2025

Jaarrekening 2022

Rekening 2022 Budget 2022
Exploitatie
Uitgaven 88.460,00 91.555,20
Saldo Exploitatie -88.460,00 -91.555,20